Det börjar närma sig

Jag har en massa ärenden som jag verkligen måste ta hand om idag, med tanke på att mitt flyg går 9.45 imorgon.
Därför är det ett problem att inte kunna inse att jag ska åka iväg och jag skjuter upp alla dessa grejer om och om igen. För några veckor sen hade jag resfeber så jag blev galen, men nu är allting borta.
Istället känns allting som en dröm bara för att jag drömt om glömt bagage lite för ofta den senaste tiden.

Hela mitt rum är en röra trots att det är så lite grejer framme och det kommer ta mig knappt fem minuter att packa ner resten i min sista flyttlåda. Det är en lustig tanke att mitt liv kommer förvaras i lådor på obestämd tid och det enda jag kommer ha del av finns i min ryggsäck på 60 liter.

Hade förövrigt avskedfest i fredags vilket också gav mig lite humörsvängningar. Trots gästboken som skickades kring mina vänner så fattade jag inte att det var min avskedsfest och att jag skulle iväg. Dock på slutet när vi skulle säga hejdå insåg jag att det var sista kvällen tillsammans på lång tid, och då blev jag rätt känslosam.
Men jag hade en fantastisk kväll så tack allihopa! Tack för allt saltlakrits och tack till Linda för ett fantastiskt fint tal:)


Jag är nervös, riktigt nervös. Men det ska bli en fantastisk resa. Jag vet att jag kommer ha hemlängtan men jag vet att jag kommer klara av det. Ändå känns det rätt skönt att veta att jag kan åka hem precis när jag vill.

Det är dags!
Imorgon lämnar jag mitt svenska vardagsliv och jag ser starkt fram emot att se vad alla dessa länder har att erbjuda och samtidigt lära känna mig själv ännu mera:)

Glöm bara inte bort mig nu;)
Här kommer lite bilder från avskedsfesten.


/Steph

 

 


Kommentarer
Postat av: Leane

Inte konstigt om du är nervös men det hör ju liksom till och annars skulle det nog inte vara så spännande med utmaningar.

Det ska bli jättekul att följa dig på resan och läsa om dina upplevelser. Dina berättelser brukar ju vara både roliga och bra skrivna!

Ha det bäst och var rädd om dig. Ta smarta beslut och njut av livet!

Kramar

Tomas & Leane

2011-09-11 @ 11:51:56
URL: http://Igentligen.wordpress.com
Postat av: Matilda

Kommer sakna dig massor sis!! :) ha det nu helt fantastiskt och ta hand om dig <3

massa kramar //matilda

2011-09-11 @ 17:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0