Presentation

Håhåjaja då var vi igång med att helt enkelt starta igång!

Med en klyschig start får detta första inlägg vara en liten presentation om mig själv och vad ni har att vänta med att läsa denna blogg.

Jag är en 22 årig Göteborgare vid namn Stephanie.
2008 tog jag studenten från linjen samhällsvetenskap och samma år började jag jobba på Liseberg, men hade även stora planer på att resa till Australien.

I november var mitt sug efter ett äventyr så stort att jag la upp en annons och sökte efter en resekompis att åka till Australien med. Rätt snabbt får jag svar från jämnåriga Linn från Jokkmokk, och i endast vetskap om varandras namn, ålder och vad vi ville med resan, bokade vi biljetter till Australien dagen efter Linn hade svarat på min reskompis-annons.

Vi åkte i februari och stannade till slutet av april. Det var en fantastiskt upplevelse och det enda jag ångrade var att jag inte stannade längre än knappt 3 månader. Så fort jag landade i Sverige var jag fast besluten att återvända, och inte upprepa mitt misstag att stanna en "kort" tid.

Två och ett halvt år har gått sedan dess och jag har hunnit med tre somrar till på Liseberg,
samt plugga filmproduktion på folkhögskola ett par terminer.
Nu är tiden inne att återvända till Australien!

När jag väl ändå ska tillbaka....Varför inte passa på att se sydostasien?

Sagt och gjort.
Min resa startar därför i Hong Kong nu på måndag den 12 september och genom södra Kina och sydostasien rör jag mig mot Bali, där ett flyg till Australien lyfter den 22 december.

Väl i Australien väntar jul&nyår i Sydney, jobb och resande. Hur lång tid det kommer ta? Ingen aning. Den här gången äger jag inte ens en hembiljett.

Så det är precis vad den här bloggen kommer handla om. Mina upptäckter, mina upplevelser, mina minnen som jag kommer vilja bevara, och självklart en massa bilder och eventuella filmklipp!
/Stephanie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0