Utflykt till Titanic

Trots att Adelaide inte är någon särskild stad för mig så var det väldigt skönt att komma iväg utanför Barossa Valley för en dag. En stor bokutförsäljning hade börjat så nog kan ni förstå att jag var i himmelriket.

När vi ändå var i stan så passade vi på att titta på Titanic i 3D.

Med tanke på hur fascinerad jag är av Titanic så var det en kul möjlighet att få se filmen på bio exakt 100 år efter det krockade med isberget.

Kunde inte heller låta bli att vara tacksam under hela filmen för att jag hade chansen att få se den stora utställningen av Titanic som var i Singapore. Det är fortfarande helt otroligt att så många saker har hållt sig hela under den långa tiden under vatten. Porslin, passagerares tillhörigheter och tom en burk med olivkärnor!

 

Historien om Titanic kommer då aldrig trötta ut mig!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0