Skillnaden mellan att längta hem, och att vilja åka hem

Hemlängtan har ju såklart kommit fram då och då, som till exempel när det var juletider. Vissa gånger har det tom gjort ont av hemlängtan. Men hur mycket hemlängtan och smärta det varit så har jag aldrig velat åka hem. Jag ville inte åka hem förrän jag var klar med allt jag ville se och uppleva på det här stora äventyret.

 

För första gången på resan känner jag att jag VILL åka hem.

Jag har gjort allt jag vill göra. Jag har Cyklat i Kina, åkt tubing i Laos, dykt 30 meter med valhaj, sett solnedgången över Uluru, badat i kristallvatten på Fiji etc. etc.

 

Jag är klar. Jag vill åka hem.

Nu är jag i Sydney. Jag är tillbaka i Sydney och idag, lördag, är min sista dag i Australien. Jag har seriöst varit nervös över att ha ångest över att lämna Australien, igen. Men till min lättnad känner jag mig bara redo. Jag är redo att avsluta det jag påbörjade den 12 september förra året. Jag är redo att komma hem och börja ett nytt äventyr där.

Det finns bara en utmaning kvar innan jag kan lägga mig i min säng (med ett riktigt täcke för första gången istället för en skabbig gammal filt!) och det är att klara av den låååånga flygningen hem.

Imorgon förmiddag lyfter mitt plan till Peking som kommer ta 15(!) timmar. Väl på Pekings flygplats kommer det ta 14 (!!!) timmar innan mitt 9 timmarsflyg till Stockholm lyfter. Vänta i Stockholm i 3 timmar, seeeeen kommer det vara en timme till underbara Göteborg.

Wosh, så det är inte riktigt över än! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0