AUSsome nyår!

Att spendera en nyårsafton i denna fantastiska stad var minsann ingen besvikelse. Med en av 150 biljetter i min ägo var jag som sagt på takterassen mitt hostel hade. Drinkbiljetter, plockmat och en underbar utsikt. Vid tolvslaget kom det väntade fyrverkeriet som Sydney är så känt för och med tanke på länge jag drömt om just det ögonblicket så ska jag erkänna att det fälldes en eller två tårar. Australien är mitt tillfälliga hem. Jag började mitt äventyr i september och detta år fortsätter det.

Inga planer är helt spikade på vart det bär av nästa gång men jag är mest sugen på att dra till Adelaide i södra Australien för att försöka få jobb på vingård. Jag gillar Sydney skarpt men är för nyfiken för att stanna just här och jobba.

När det bär av vet jag inte säkert. Jag måste fixa ett bankkonto och ett såkallat TFN innan jag kan börja jobba. Det kan ta upp till 4 veckor att få och dessutom behöver jag en adress. Jag vill inte stanna 4 veckor till i Sydney och har ingen lust att vänta 4 veckor i Adelaide innan jag kan jobba. Ett alternativ är att använda ett hostels adress i Adelaide, åka nån annanstans och chilla, för att sen till slut åka till Adelaide, få mitt TFN och börja jobba!

Nåväl, just nu är det chill i sängen som gäller. Jag har nämligen lyckats få feber och svullen hals.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0