Första intrycket av Brisbane

Jag har hört många blandade åsikter om Brisbane. Det är inte värt ett besök, det är fantastiskt, det är svintråkigt efter 2 dagar. Har hunnit med 3 dagar här och totalt blir det ca 4 dagar till. Änsålänge gillar jag staden. På nåt sätt känns den som en europeisk New York och det känns väldigt luftigt!
Men första dagen här var rent skrattretande.
Vårt flyg från Cairns hade tagit 2 timmar och vi planerade att vara på plats vid hostelet 1 timme efter landningen. Vi spenderade totalt 3 timmar på flygplatsen.

Sedan sent på kvällen efter att ha packat klart lilla ryggan inför Fraser Island så fick jag släpa stora ryggan till ett annat hostel för förvaring bara för att kl 21 receptionisten inte dök upp på jobbet och jag inte hade möjlighet att låsa in väskan på hostlet vi bodde på.

Att istället få en ursäkt av managern så fick vi bara extrem oproffsig attityd a la Derry i Barossa. När vi också berättade att kortläsarn in till hostelet inte fungerade fick vi bara höra att "Det ska inte vara nåt fel på den."

Efter Fraser Island var vi tvungna att bo på samma hostel men då vi hade klagat fick vi ett kort som skulle ge oss två middagar gratis! Att käka go rumpstek med mos och en stor cider för noll spänn var ingen dålig grej.

Så Brisbane är trots allt godkänt. Tyvärr inte jättevarmt men ändå tillräckligt för att inte ta skinnjackan;)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

kikar in :)

2012-07-21 @ 16:06:14
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0