Hur går det nu med hemlängtan?

Min stora dröm var att återvända till Australien. Nog är jag lycklig över att ha gjort det, men hemlängtan efter småsaker smyger sig fram trots allt;)

Tänk att få slippa slåss om plats i kylskåpet, och att kunna använda osthyvel igen. En ugn har jag inte sett sen...öh...hm...jag har faktiskt inte sett en enda användbar ugn på mina snart 9 månader på resande fot.
Och varför finns det inte dip i det här landet????? Bara burkar med vattnig mojs som ska föreställa salsa.

Saltlakrits-suget har inte spökat konstigt nog men kan mycket väl berott på att jag föråt mig på mitt "överlevnadskit" i Asien. Tack alla vänner som bidrog med lakritspåsar!

Garderoben är inte så saknad nu när jag är så van vid mina få klädesplagg men en knäpp grej jag verkligen fantiserar över är när jag vid sista packningen endast kommer ta med minnesplagg som linnet från full moon party på Koh Phan Gan, t-shirten från dykskolan på Koh tao och t-shirten jag fick från Angkor What Bar när jag köpte två buckets. Och dessa goa kinabyxor får inte heller lämnas kvar. Slitna som fan men nej dom ska med! Då gäller det bara att hitta awesome mjuka kläder att flyga hem i. Ahh denna underbara tanke när ryggsäcken blir någorlunda lätt att bära igen.

Ändå är det lite lustigt att jag tänker mer på dessa grejer än den kommande stranden på Fiji, dykningen i barriärrevet, tågresan genom öknen eller vithajsdykningen.

Dags att prioritera rese-tankarna mer kanske? Flygbiljetten hem är ju inte ens på långa vägar bokad än.
Trots hemlängtan är det en garanti på att det är ett par månader kvar innan jag kommer hem så ha inte vinboxen och estrellachipsen redo än!;)

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag längtar så mycket efter dig. Jag längtar efter våra mysstunder framför tv:n, fika på stan, äta frukost tillsammans och bara vara tillsammans. Nu ska jag boka Londonresa :)Älskar dig! KRAM

2012-05-24 @ 09:16:41
Postat av: Linda

Låter som det är dags att läsa hemlängtanrimmet igen.

2012-05-24 @ 09:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0