Kaikoura

Kaikoura, staden man ska åka till om man vill till det bästa stället i landet för att se marina djur! Trots att det var planerat att endast stanna en natt så blev det två då vi kände att avslappande Kaikoura kunde vara roligare att stanna i än en extra natt i Christchurch. Som sagt, vi åkte dit för att ha bästa möjlighet att se valar och tack vare det stabila vädret så blev det av. Valarna som hängde runt hade det knasiga namnet "sperm whales" och vi fick även se en massa albatrosser samt sälar. Vi fick helt enkelt se allting som Kaikoura erbjöd förutom delfinerna.
 
Då vi stannade en natt till passade jag på att få igenom ett spontanbeslut att simma med Kaikouras vilda pälssälar. Dessvärre hade vi lite otur med strömmarna och vädret så vi fick 80% tillbaka då policyn om att se en säl på 3 meters avstånd inte uppfylldes. Det var bara att tacka och ta emot samt hålla käften om bildbeviset på sälen som var på två meters avstånd en stund.. Laalla.....
 
Antar att det blev en attack av karma då jag fick en allgergisk reaktion av våtdräkten som blev värre under natten. Gick till läkare i morse och fick veta att jag har urticaria. Men tack vare superpillren jag fick så försvann symptomen redan efter en timme:) 
 
Hostelet
 
Vi var sista turen och fick gå ur båten på land!

Kommentarer
Postat av: mamma

Pasaler!
Steffi detta är ju helt fantastiskt! Lyckost dig som får uppleva dessa naturens giganter. Jag är så glad för din skull. Det kan mycket väl ha varit en lyckochock i kombination med våtdräkten. :)

Love you

2014-02-09 @ 19:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0