Överlevt min andra jordbävning

Från vulkaner och vattenfall till storstaden, dvs Wellington som är huvudstaden i Nya Zeeland. Vi kom fram för några timmar sen och bestämde oss för att utforska staden närmre imorgon. Det har varit en lugn kväll tillsammans med våra dorm mates "swissen" och "holländarn". Sofie gjorde makalösa köttbullar till middag ihop med potatis, brunsås och tranbärsylt, en middag som upskattades av oss allihopa! Vi är fortfrande mätta och belåtna och gå till sängs har redan blivit aktuellt.
 
Det pratades också mycket om jordbävningen som skakade om Wellington. Vi undrade hur vi inte hade kunnat känna av jordbävningen som dessutom var 6,3. Vi fick sen veta att vi befann oss på bussen som kom fram strax efteråt, så jordbävningen kände vi säkert av men inte märkte lika mycket pga de skakningar man redan känner av att åka buss.
 
Men men, en andra jordbävning har jag då ovetandes varit med om:P Fast när jag var med om jordbävningen i Melbourne sommaren 2012 så var det en dinosaure som dök upp i huvudet före jordbävning då mitt iste körde sin version av det klassiska vattenglaset i Jurassic Park. Ja, så logiskt tänker då Stephanie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0