Plugg

For nagra dagar sen lamnade jag Kambodja for Thailand och vad var det det forsta jag gjorde nar jag kom till Thailand? Jag borjade plugga (?!). Jag fick for mig att plugga fysik som jag hatar, och dessutom pa engelska, men jag klarade teoriprovet galant och vid sidan av teori har jag spenderat en hel del tid pa djupt vatten.


Men det var det vart! I morse efter att ha simmat pa 18 meters djup sa har jag antligen fatt mitt dykcertifikat! Har velat ha det ett bra tag och det basta och billigaste stallet man kan ta det pa ar Koh Tao som ligger ovanfor Koh Phangan. Eftersom jag blev sa fralst av dykning, for att skolan ar sa bra och billig, att certifikatet kommer galla hela livet och for att jag verkligen vill dyka i Australien sa har jag beslutat mig att dyka vidare och fa certifikat for 30 meter(har nu for 18 meter). Och da inkluderar det en dykning da jag far lara mig ta bra foton! Sa tva dagars extra dykning blir det!

Valhajar ar ratt vanliga har i Koh Tao men tyvarr har jag inte sett nagon an. Men rockor, muranor och barracudas har det hunnits med! Men nog ar jag sugen pa att fa simma med en valhaj!


Tihi, certifikerad dykare. Later ratt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0