En bussresa i Laos

Kurvor, kurvor, kurvor, gropar pa vagen, ihoptryckt ryggrad och en massa hons med kycklingar.
I sex timmar.

Det ar en bra sammanfattning om hur en bussresa kan vara fran Luang Prabang till Vang Vieng.
For forsta gangen pa valdigt lange lyckades jag bli aksjuk.
Nu har jag en ny erfarenhet gallande bussar och jag forstar varfor jag tillsagd av manga att undvika buss i Laos sa mycket som mojligt. Samtidigt tror jag att det ar valdigt latt att fa korkort i Laos. Det ar nog bara ett muntligt forhor inkluderat dessa fragor.


"Kan du gasa?"
"Kan du tvarbromsa nar det kommer gropar?"
"Kan du fa passagerare kanna sig som trasdockor?"
"Gar det bra att kora pa motsatt korfalt?"

Du svarade ja pa alla. Grattis till korkortet!



Nagot som gjorde turen en smula haftig var den fantastiska utsikten vi hade. Det labbigaste var dock nar vi sag en kalv bli pakord.. Den reste sig upp snabbt och knallade vidare men da Becka var saker pa att den skulle do av inre blodningar sa har den sakert redan blivit en wallenbergare i Sverige.

Men nu ar vi i Vang Vieng och vi lar stanna har ett par dagar innan det ar dags att dra vidare mot huvudstaden Vientiane.

Stephanie

Kommentarer
Postat av: Moster

Herregud vad du får vara med om. Säkert sånt du kommer att skratta mycket åt som "gammal" när du tänker tillbaka på dina äventyr som ung. Njut av nuet men glöm inte att vara rädd om dig. Många goa kramar från moster.

2011-10-10 @ 00:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0