Sihanoukville my love

Vad ska jag skriva om Sihanoukville? Det forsta jag kan komma pa ar att den lilla staden var sa fantastisk sa att det nastan ar obeskrivligt.
12 kr natten for ett dorm med 24 baddar mitt i smeten, frukost bestaende av musli, fruktsallad och reggaemusik, enorm gemenskap mellan personalen i alla barer runtomkring. Biljard, varrullar och godaste baileys-drinken pa favorithaket Monkey Republic. Storsta bucketen pa populara JJ'bar, vita strander, turkost vatten, snorkling, chill, fried rice for 6 kr, goa mannisk....
Hur tusan kunde jag lamna det stallet efter "bara" en vecka?!
For jo, det gjorde jag. Satte mig pa en sovbuss i 10 timmar som rentav var den galnaste bussturen jag haft i Kambodja (fattar ni? den slar tom punkan nar vi var pavag till phnom penh och 4 timmars kambodjansk kareoke nar vi akte till sihanoukville).
Kom fram till Siem Reap i morse och strax utanfor vantar maktiga Angkor Wat pa mitt besok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0