Tanundas diktatur

Det är helt otroligt att jag redan varit i Australien i två månader redan!
Är också kvar här i Tanunda och har fått stadigt jobb i ett par veckor med druvplockning. Efter alla skräckhistorier om fruktplockning i Australien så måste druvplockning vara det mest glamorösa och mest smärtfria i kategorin. Eller tja, den smärta man kan få är en otäck solbränna. Solen kan vara lite väl tryckande med 40 grader 8 timmar om dagen...
Jag och Niklas har även bott på det halvårgamla hostlet som mer och mer förvandlas till en sann historia med inslag av flugornas herre, eller om vilken diktatur som helst.

Här är det inte tillåtet med åsikter! Har du en negativ åsikt om systemet så hotas du med att bli utkastad.
En sann historia: Hostelägarn bestämde sig för att låsa köket från 10 på kvällen till 8 på morgonen vilket var en fantastiskt dum idé med tanke på att alla gäster börjar 6-7 på morgonen.

En tjej sa att det inte skulle funka. Hon fick hotet med att om hon sa mer negativa grejer om hostelet, så skulle hon kastas ut.
Mina damer och herrar, nog letas det för fullt efter ett annat boende med en ägare som vet någorlunda nånting om hur man driver ett hostel och låter sina gäster känna sig välkomna.
Dock finns det inga andra hostel häromkring och vi känner oss som en familj, med främst tyskar och irländska par vilket gör mig och Niklas till de coola unika svenskarna!
Nog händer det mycket roliga saker också!
Att få leka med underbara wallabies gör en söndag till en bra söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0