Kangaroo Island håller sina löften

Klippor, vita sandstränder, en skog av svarta nakna träd efter branden 2007 och mitt i allt en öken vid namn Little Sahara. Kangaroo Island är en minsann en speciell ö med mycket variation. Eftersom det inte finns någon lokaltrafik överhuvudtaget så bokade vi en två dagars tur på Australiens tredje största ö. Trots att det varit två mycket intensiva dagar så har det varit oerhört värt med tanke på att Kangaroo Island verkligen har passat in i min bild av Australien som jag längtat efter att få uppleva.

 

Alla detaljer om vad vi fick uppleva skulle göra det här inlägget hur långt som helst så jag försöker göra en liten kortare version;)

 

Okej, på två dagar fick vi:

-          Ta en hel del profilbilder vid kända Remarkable Rocks

-          Prova en ton med en didgeridoo

-          Åkt nerför Little Saharas brant med en sandboard

-          Nästan kört på en känguru

-          ….sen grillat känguru

 

När det kommer till djurlivet så finns det ingen risk att bli besviken! En sälkoloni, possums,  iguanas och den lustiga australiska igelkotten hamnade på många bilder. När det kommer till kängurus och wallabies var det så många att jag gav upp räkningen. Men jag är övertygad om att jag nu på 2 dagar sett fler kängurus än vad jag sett älgar under hela mitt liv. Dessutom är det inte varje dag man går upp på morgonen för att göra en ”koala walk” eller vandra omkring på stranden mitt bland vilda sjölejon.

 

Så, ja det var värt 380 dollar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0