Att återvända till Cairns (med bilder!)

Som de flesta vet var jag i Australien för 3 år sedan för att göra en 2½ månadresa längs östkusten och Nya Zeeland. Nya Zeeland tog 2 korta veckor av resan men östkusten blev aldrig av då jag och mina resekamrater stormtrivdes i Cairns.

Att återvända till den stad jag tyckte så mycket om drog med sig många blandade känslor. Först kändes det overkligt, sen blev jag lycklig, sen fick jag ångest över varför jag spenderade två månader i Melbourne istället för varma Cairns och efter det fick jag bara en naturlig känsla och att Cairns bara var den nya destinationen. Att flyga därifrån efter 6 dagar var lättare än jag förväntade mig.

Cairns var sig likt som när jag var där sist och självklart var jag tvungen att besöka ställena som väckte massa minnen. Hostlet Rosies (som nu bytt namn till Wodduck), Den konstgjorda lagunen och självklart puben Woolshed! Dessutom bodde jag också på hostlet Coronas där mina sista Australiennätter spenderades.
Och självklart kan man inte åka ifrån Cairns utan att ha dykt ute på revet, men det blir nästa inlägg;)
Kör ingen enskild bildbomb, utan bilder kommer redan här;)
Den obligatoriska suddiga bilden på Woolshed med den obligatoriska $8 rumpsteaken!
Rosies, som inte heter Rosies längre.
Gamla kära Woolshed
torget
Lagunen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0