Bortskämd i Auckland

Tyvärr blev det inga mantas i fredags men en hel del muränor och skorpionfiskar. Det var iaf jättekul att få dyka igen! Det får bli mantas nästa gång helt enkelt.
 
Igår morse mötte jag Sofie på bussen och vi åkte båda till Auckland. När vi väl var framme kom Mike och hämtade oss. Mike träffade jag i Thailand och genom att erbjuda oss sovplats så räddade han oss från att sova på gatan då det var fullt överallt pga Eminemkonsert, rugbymatch OCH en festival. Han bor egentligen i Australien men var mitt under sitt 5 veckorsbesök hos sin familj här i Auckland, så det var bara tur på tur för oss! Vi åkte mot hans föräldrahem och hade förväntat oss en luftmadrass, soffa eller som bäst en 90 säng. Istället blev vi (med tanke på alla hostels vi bott på!) äckligt bortskämda med att få ett gästrum med varsin dubbelsäng med 2 kuddar (!!!!), tre (!!!!) handdukar och med en terass med utsikt mot havet. Och nämnde jag att det fanns en pool vi hängde vid hela dagen med en kall cider?
 
När vi kände oss färdiggrillade fick vi fantastisk god kycklingsallad Mikes mamma hade gjort och vi åt oss mätta med mycket trevligt sällskap! Latheten vi tog emot stannade kvar under kvällen då vi knappt orkade byta kanal på tvn och hade turen att se när Kalla tog guldet! Sofie gick sen upp redan vid 3 för att åka till flygplatsen och nu är hon på plats i Sydney! Jag sov vidare och när jag vaknade kände jag mig som en ny människa och min stela rygg kändes för första gången på länge väldigt bra! 
Så idag på förmiddagen blev det mera poolhäng innan jag fick skjuts till Skycity Hotel där jag bokat min sista natt i Auckland.Himla härligt med ett hotelrum med badkar! Och så frukostbuffé på¨det imorgon. Fast efter att ha bott i ett stort hus med utsikt så känns hotelrummet lite mesigt haha.
 
Så this is it. Sista natten i Nya Zeeland. Om 12 timmar kommer jag vara på plats på flygplatsen och vara påväg hem till sverigevintern. Känns väldigt sorgligt att åka härifrån. Men damn vad man hunnit med mycket under dessa veckor! Det ska bli väldigt gött att komma hem. Alltså komma hem, inte åka hem. För när jag hade klivit av bussen igår och insett att det var sista bussen och att jag totalt spenderat 63 timmar på bussar fick jag en sån skön känsla, tills jag kom på att jag har en 30 timmarsresa hem med flyg. Dessa plåtburkar! Måtte tiden gå fort. Men nu bilder från dykningen och sista dagarna i Nya Zeeland!
Alltid lika snygg under vatten!
Mitt och Sofies rum hemma hos Mike!
Awesome huset!!!
Lathet och OS-guld
Fyrverkerier från tornet när jag precis skulle åka upp. Bah!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vi var väl värda att vara bortskämda efter vår intensiva resa runt NZ på fem-6 veckor. Du får räkna på det där åt oss så vi vet hur länge vi var borta :D KRAMAR!

2014-02-18 @ 02:03:00
URL: http://sofieekberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0