På plats i Whangarei

Det har varit så mycket intryck under den här resan att man bara måste stanna till och låta det sjunka in och. Paihia i Bay of Islands blev som sagt den utvalda platsen för sol, bad, strand och läsning hela dagarna. 
 
Jag skulle spendera 3 nätter i Paihia men när jag kom fram kände jag att jag ville stanna ända till lördag då jag måste tillbaka till Auckland. Jag var nära på att dumpa min egen plan på att dyka vid Poor Knights Island och istället köra min Nya Zeeland dykning i Paihia. Vad som helst för att slippa ännu en bussresa efter två dagar. Men när jag sa till hostelägarn att jag skulle skita i Poor Knights Island gav han mig bara en konstig blick och sa: åk dit, bara åk dit!
 
Så jag övertygades och i morse lämnade jag Sofie och nu är jag på plats i Whangarei. En rätt tråkig håla så är rätt fundersam över att en av världens bästa dykställen ligger här i närheten.
Jag hade bokat dorm men för att jag skulle få lugn och ro, samt slippa byta rum som jag skulle va tvungen att göra imorgon så fick jag en alldeles egen kabin med egen dubbelsäng och hela 2 kuddar!! Det är en lyx ska jag säga haha. 
 
Imorgon bär det av för efterlängtad dykning och på företagets hemsida skrev de om att de hade sett en manta ray tidigare idag. Hoppas jag har lika tur i imorrn!! :D
 
På lördag morgon kommer jag och Sofie att mötas på bussen påväg till Auckland där våra sista dag(ar) i Nya Zeeland kommer att spenderas. Sen väntar härligt kalla Sverige, jobbet, träningen och pluggdejter till högskoleprovet.
Är för lat att ladda upp bild från Paihia så här är en från Taupo istället!
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Magiskt. Lycka till med dyket och hoppas du får se massor av Manta's.
Love you och lova att vara försiktig!

2014-02-14 @ 06:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0