Sofie hamnar rätt!

Sofie kom fram som hon skulle och när hon dök upp på hostlet så rann känslan av lättnad över hela kroppen. Nu stod allt okej, nu var vi båda på plats. Vi var redo för att upptäcla Nya Zeeland. Och när man planerar att åka igenom Nya Zeeland så får man bara inte strunta i att titta på Sagan om Ringen filmerna. Jag hade förvarnat Sofie om att jag var tvungen att se om andra delen i Hobbit i Nya Zeeland. Att se den i futtiga sal 6 på Biopalatset i Göteborg pga jag hade bokat fel var en allvarlig synd! Nya Zeelands enda IMAX fanns just i Auckland och visade förstås Hobbit.

Jag blev inte lite imponerad att Sofie hade gjort samma flygresa som mig för att sen gå på bio en timme efter hon kommit fram! Och som förväntat, filmen var grymt mycket bättre!

 

På kvällen träffade vi sen Sofies vän Tobias som hade haft en olycklig start i landet pga inbrott i sin bil och det enda han hade kvar var plånbok och pass. En tacotallrik senare var det dags att sova sista natten i Auckland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0