Taupo

Nu befinner min ryggsäck och jag i Taupo som bara ligger en timme ifrån Rotorua. Vi har inte ens varit här i 12 timmar men det känns som att vi redan spenderat flera dagar här, och ändå har vi inte gjort någonting. Taupo är det första stället där vi inte har någonting planerat. Tanken är att koppla av och ta någon långpromenad för att se den vackra naturen som Taupo är känt för.

 

Men vår dorm mate Anna från Tyskland kom hit med det största leendet jag sett på länge. Hon hade kommit tillbaka från en bergstigning på Mt Tongariro som tog 7 timmar att gå uppför. När hon berättade om det blev jag grymt sugen på att göra samma grej. Men att gå 7 timmar uppför ett stort berg verkar fasansfullt tufft för lilla mig som inte är van. Men som sagt så planeras det en långpromenad till Huka Falls imorgon. Och så vill jag se mer av Taupos kända sjö som vi bor 2 minuter ifrån. Kameran bestämde sig för att ladda ur batteriet när jag skulle ta första Taupo-bilden. Tur det ändå. Jag hade blivit rätt så gnällig om den hade lagt av mitt under vulkanpromenaden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0