Julafton i Sydney

Jag trodde det skulle bli fruktansvart jobbigt att inte ha en vanlig jul hemma for forsta gangen. Men mitt hjarta varmdes nar jag laste att svenska kyrkan i Sydney skulle ha julmys. Fick for mig att det inte skulle komma sa mycket folk. Men nar jag val var pa plats sag jag hur smockat det var av svenska backpackers. Bredvid kyrkan fanns Cafe Svensson som serverade jultallrik for $25. Aven lussebullar, glogg och grot fanns pa plats. Det enda jag saknade var julmust, men nog fick jag en svensk julkansla av alla flaggor, dofter och sanger.

Efter middagen kopte jag aven lite svenskt godis som saldes utanfor cafet, men hojdpunkten var forstas storbildskarmen inne i kyrkan som visade Kalle Anka! Tuggandes pa polly satt jag och njot av julefriden jag inte trodde jag skulle ha. Nar Kalle Anka var slut bestamde jag och manga andra for att stanna kvar pa julmassan.

Maste saga att trots att jag firade jul utan min familj sa kande jag att det var en av basta jularna nagonsin. Jag var i mitt alskade Australien, men anda kunde jag fa njuta av de svenska traditionerna!

God Jul allihopa!


Kommentarer
Postat av: Moster

2011-12-25 @ 18:20:16
Postat av: Moster

God jul och gott nytt år vårt älskade gudbarn och kusin.

2011-12-25 @ 18:25:10
Postat av: Leane

Vad roligt firande!

2011-12-27 @ 00:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0